Acta 16-05-2012

Acta Assemblea Campus Nord                          16/05/2012

Ordre del dia

  1.  Aprovació de l’ordre del dia
  2.  Recordatori del funcionament, eines de l’assemblea i necessitats a cobrir
    1. Administracions de xarxes socials
    2. Enllaços i contactes amb altres grups i organitzacions
  3.  Ocupació del rectorat: Informació i posicionament:
    1. Accions de suport
  4. Vaga 22M: Informació i posicionament 
    1. Accions
    2. Creació de grups de treball
      1.  Difusió
      2.  Acció
  5. Torn obert de paraula

1. Aprovació de l’ordre del dia

Després de recollir les diverses esmenes a l’ordre del dia proposat s’acorda per unanimitat que en cap cas l’assemblea serà desplaçada als jardins del rectorat, independentment de l’acord que es prengui respecte a l’acampada. L’ordre del dia publicat més amunt és el consensuat a l’inici de l’assemblea.

2. Recordatori del funcionament, eines de l’assemblea i necessitats a cobrir

Es recorda el funcionament assembleari, els mecanismes d’actuació i els responsables de cada xarxa social. Per altra banda, es recorda que els càrrecs de moderador i secretari de cada assemblea seran rotatoris i poden ser ocupats per qualsevol assistent a l’assemblea.

 2.1. Administracions de xarxes socials

Es fa recompte de les persones encarregades de cada eina de difusió (twitter, facebook i wordpress) i s’intenta que algú es faci càrrec del compte de correu (assembleacn@gmail.com) i de la llista de correu (Google Group). Tot i així no s’aconsegueix cap voluntari per a gestionar aquestes dues eines.

El document complet de responsables de cada eina es pot trobar al grup de facebook.

2.2. Enllaços i contactes amb altres grups i organitzacions

Vàries persones membres de les delegacions d’alumnes recorden que l’Assemblea té el suport total de les tres delegacions (DAC, DAT i DAFIB) i que es pot disposar del material disponible a les següents delegacions. També s’ofereixen per a imprimir i fer còpies en cas que sigui necessari.

Es recorda que demà, dijous 17, hi ha una assemblea de la PUDUP a UB Raval i s’assigna una persona (Sebastià V. Amengual) a assistir en representació de l’Assemblea CN.

Per altra banda, també s’assigna una persona (Ivan Kudryashev) encarregada d’assistir a la propera assemblea de Coordinadora Diagonal, en representació de l’Assemblea CN, per tal de donar visibilitat a l’assemblea i millorar la coordinació amb les diferents organitzacions de la Zona Universitària.

3. Ocupació del rectorat: Informació i posicionament:

S’informa extensament sobre el moviment nascut arran de l’Acampada UPC al Rectorat, s’expliquen cronològicament els diversos esdeveniments  i es llegeix el manifest aprovat per l’Acampada UPC.

Un cop fet això s’obre debat sobre els objectius i la posició que ha de tenir l’Assemblea CN respecte a l’Acampada UPC. S’exposa l’avantatge que suposa donar suport a un grup més gran i en continu contacte, i donat que majoritàriament els objectius d’ambdós moviments són comuns, finalment s’acorda per unanimitat donar suport a l’Acampada UPC.

3.1. Accions de suport

No s’acorden accions concretes de cara a donar suport a l’Acampada UPC, i es delega aquesta tasca a les diferents comissions (exposades en el punt 4), que s’encarregaran de coordinar-se amb l’Acampada UPC segons les necessitats concretes de cada moment.

4. Vaga 22M: Informació i posicionament 

S’informa extensament sobre la convocatòria de vaga i els sindicats convocants: és una vaga general d’educació, convocada pels sindicats USTEC-STES, CCOO, ASPEPC-SPS, FETE-UGT, CGT en els sectors d’escola bressol, primària, secundària i batxillerat, i la posterior adhesió de la PUDUP en el sector universitari. Engloba tot el personal educatiu, tant alumnes, com professors i personal de serveis. La convocatòria sorgeix arran de les greus retallades sofertes a tot el sistema educatiu, i en el cas concret de la universitat també s’inclou l’oposició a la brutal pujada de preus de matrícula previstos pel proper curs (un 66% sobre el preu actual de matrícula).

Una vegada exposada la informació i acabat el conseqüent debat i intercanvi d’opinions, s’acorda per unanimitat secundar la vaga del 22M.

4.1 Accions

Les accions proposades es dividiran principalment en dos eixos: accions pròpies de l’Assemblea CN i accions coordinades amb l’Acampada UPC. En els dos casos, els encarregats del correcte funcionament de les accions són els voluntaris de cada comissió. També es convida a tothom a participar a les diferents accions tot i no formar part de cap comissió. En el punt 4.2 s’enumeren les accions proposades i la comissió encarregada de portar-les a terme.

També s’ha comentat que es poden configurar les diferents pantalles situades a les factultats de camins i informàtica, biblioteca, edifici B3 per a mostrar un text, sempre i quan apareixi el logo de la UPC. S’ha de redactar el text i contactar amb les diferents delegacions per tal de mostrar-lo a les pantalles.

4.2 Creació de comissions de treball

Es crearan dues comissions de treball, difusió i acció.

4.2.1. Comissió de difusió

La comissió de difusió estarà formada per: Genís, David, Blai i Albert.

Les tasques de la comissió de difusió són: creació del cartell de la vaga del 22M, impressió dels cartells i encartellament del Campus i al metro.

4.2.2. Comissió d’acció

La comissió d’acció estarà formada per: Marc M, Ricard, Sebastià V, Marc.

S’han comentat possibles accions com passaclasses i passadepartaments (18 i 21 de maig), piquets informatius (22 de maig), piquets combatius dirigit concretament al professorat repressiu (22 de maig) repartiment d’octavetes a les aturades del metro, una rua pel Campus i diferents performances. En tots els casos, aquestes possibles accions seran coordinades amb la comissió de l’Acampada UPC, i es consensuaran a l’assemblea de l’acampada (cada dia a les 20h).


5. Torn obert de paraula

S’ha comentat (no s’ha votat) un possible objectiu de l’Assemblea: la implantació de la segona convocatòria.

Una representant de la Junta de la Facultat d’Informàtica ha comentat que en el cas de la FIB ja han començat a moure fils per tal de gestionar aquesta implantació, i s’ha proposat tractar el tema després de la vaga del 22M. També s’ha comentat que en el cas de l’ETSETB s’ha d’esperar un temps, ja que recentment hi ha hagut eleccions a director i encara no s’ha establert la normalitat a la nova direcció. En el cas de l’ETSECCPB es desconeix com està la situació en aquests moments.

S’ha animat a la representant de la FIB a assistir a l’assemblea de l’Acampada UPC a les 20h per tal que expliqui als estudiants d’altres escoles com gestionar aquest tema.

* A les 13.10 es dóna per finalitzada l’assemblea on han assistit una mitjana de 25 persones.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s